torsdag 22 september 2011

Den som söker skall leta

I och med den stora börskraschen i södra Istanbul på nittiotalet har allt fler av mina vänner börjat oroa sig för världsmarknadsläget. När man frågar efter läget får man allt som oftast inga bra svar. Jag har heller inga bra svar, även om jag nästan alltid har en åsikt. Min åsikt är nästan alltid samma som din, om jag får höra din först. Om du visar din så visar jag vägen hem. Eller pekar ut läget på en världskarta. Världsmarknadsläget alltså. Marknaden i världens ände, med ett läge som slår världen med häpnad.
Jag försökte slå en kille med häpnad en gång. Det gick inte så bra, jag hittade ingen tillräckligt stabil häpnad att slå honom med. Det fick bli en gaffel istället, med högst mediokert resultat. Ingen av oss överlevde.

1 kommentar:

  1. Den som inte överlever får blogga. Den som inte bloggar är död. Den som lever får se om fåren lever.

    SvaraRadera